Når du ankommer til klinikken skal Sygesikringsbeviset
registreres ved at scanne det på kortlæseren ved indgangen.
Det har 2 funktioner:
- Det bliver registreret i vores system at du er ankommet. Så kan vi se du er klar til at blive kaldt ind.
- Når kortet registreres kan sygesikringen se at du har været her. Det bruges til kontrol af lægehuset. Hvis kortet ikke registreres, vil vi ikke blive honoreret for vores arbejde.
Såfremt du måtte have mistet dit sygesikringskort eller det er gået i stykker, skal du henvende sig hos din kommune og få det erstattet.
Hvis du kommer på vegne af en anden, bedes du medbringe vedkommendes sundhedskort.